Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
керівника розпорядника інформації або вищого органу;
суду.
У
разі відмови у наданні запитуваної інформації чи порушення строків розгляду запиту, вчинення інших правопорушень у сфері доступу до публічної інформації – про це доцільно повідомити Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Звертаючись до Офісу Омбудсмана, важливо пам’ятати, що заяви чи скарги повинні відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян».
Звернення подаються в письмовій формі протягом року після виявлення порушення прав і свобод людини і громадянина.
Звернення до Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини бажано направляти одразу після виявлення порушення прав і до пред’явлення позову до суду. У таких випадках можливо поновити порушені права без судового розгляду, що значно заощадить час та гроші.
Іншим дієвим способом захисту права на доступ до публічної інформації є подання скарги на рішення розпорядника інформації, його дій чи бездіяльності до керівника такого розпорядника чи до вищого органу.
Якщо жоден із наведених способів захисту права на доступ до публічної інформації не дав бажаного результату і права запитувача поновити не вдалось, доцільно звернутись із позовом до суду.