В умовах цифрової трансформації суспільства актуальності набуває використання цифрових технологій в органах Пенсійного фонду України. Активно відбувається розвиток і впровадження цифрових технологій та форм доступу до баз даних. Цифровізація надає широкі можливості для трансформації системи публічного управління, зокрема, у сфері надання адміністративних послуг. Сьогодні громадяни мають можливість отримувати послуги, які надають органи державної влади та місцевого самоврядування дистанційно з допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Кваліфікований електронний підпис (скорочено — КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та презумпцію його відповідності власноручному підпису. За допомогою послуг КЕП можна підписувати електронні документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах з метою отримання необхідних послуг тощо.
Сьогодні багато державних та приватних організацій ведуть електронний документообіг, підписуючи документи КЕП. Його юридична сила визнається автоматично відповідно до Закону України №2155-VIII від 05 жовтня 2017 року «Про електронні довірчі послуги».
Отримати КЕП можна, як здійснивши особистий візит до сертифікованих центрів надання електронних послуг (їх в Україні багато), так і дистанційно за допомогою електронних сервісів в мережі Інтернет, не виходячи з дому.
Одними з найпопулярніших ресурсів для отримання КЕП дистанційно є, для прикладу:
Звичайно, є мінімально необхідні умови отримання КЕП дистанційно. У перших двох випадках треба бути клієнтом вищеперелічених банківських установ, в третьому — мати непрострочений КЕП від ДПС, щоб була можливість згенерувати новий ключ.
На порталі Пенсійний фонд України (https://portal.pfu.gov.ua/) з використанням КЕП громадяни можуть отримати максимальний спектр послуг, зокрема: відомості про трудову діяльність, анкета для внесення змін до Реєстру застрахованих осіб, дані з Електронного реєстру листків непрацездатності та інші — всього 17 видів послуг.
Вебпортал надає громадянам можливість зручно і оперативно взаємодіяти з Пенсійним фондом України, дистанційно отримувати послуги, не звертаючись особистого до сервісних центрів Фонду. Проте, слід пам’ятати, що вебпортал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області